Kreativ mani… Bra eller dåligt?

Hej på er!

Nu är det ett tag sedan jag tittade in här igen. Sedan vi sågs senast har jag varit helt maniskt kreativ och jag hinner inte göra allt som bubblar i skallen om inte dygnet plötsligt får sjuhundrafemtioelva timmar. Jag skyller allt på min brist på pengar och min kusinvitamin Anna. Jag brukar ge hennes pojkar påskägg med saker i när de kommer upp till påsk. Jag hade inte råd eller möjlighet att åka och köpa såna där pappersägg men hade några gamla hemma och gjorde om dem med hjälp av en gammal bok, gel medium, lite färg, fjädrar mm. Blev rätt bra så kusinvitamin frågade om jag kunde göra om tändsticksaskar åt henne om hon betalade… Hon vet att jag inte ens skulle ha råd att köpa själva tändsticksasken annars.  Jag sa ja och sedan dess har jag skapat varje dag! Det har blivit mängder med tändsticksaskar, armband, halsband, trädandar, fairyhouses, luffaralöjdskrokar och nu på senare tid öven hamsterinredningar. Behöver ständigt mer verktyg och material. Kollar tutorials på youtube i mängder och provar själv.  När man lär sig tekniken kan man variera själv och använda de material man har. Skapar skapar skapar. Försökt ha skaparfria dagar men då blir jag rastlös och slutar med att jag är i skogen med hunden och letar material istället. Vill en väldig massa men som vanligt blir jag bromsad av min brist på ork (även om det långsamt blir bättre) och det skapar frustration. Blir även bromsad av bristen på pengar. Så försöker sälja det jag skapar för att kunna köpa mer material (och mat och sånt) men det går trögt. Är väl inte så etablerad kanske.

Att skapa är en slags mindfullness för mig. Man glömmer alla problem och bara är här och nu med fokus endast på det man gör. Problemet för mig är att jag glömmer ALLT. Inte bara problem och värk utan jag glömmer även att äta ( blir ju väldigt billigt i och för sig 😀 ) och tider som ska passas osv. Hade jag inte haft min hund Rokka som säger till ibland skulle jag nog sitta tills jag somnar bland färgen av ren utmattning. I dag har jag frågat mig var min off-knapp sitter. Behöver besöka verkligheten och rengöra fågelburarna och städa huset för jag är allergisk mot mitt eget hem nu. Mängden kvalster i dammhögarna börjar nå rekordhöjder så behöver verkligen ta en paus från allt skappande åtminstone två dagar…. Jag ska bara…

 

Kommentera

