Utan att veta vad som är trasig är det svårt att laga det

mina dygn är upp och ner, mitt liv är ett helvete, mitt humör är kört i botten, min kropp är trasig, min ekonomi är körd i botten, ändå ska jag behöva slåss för att få en utredning av min värk så jag kan bli bättre??? Borde inte det vara en självklarhet för en vårdcentral att vilja göra sina patienter friska så de kan gå ut i arbetslivet igen och fungera??? Jag är inte sjukskriven för att det är så jävla kul att aldrig ha pengar, att alltid ha ont, att alltid må skit och att gråta fler dagar än jag ler. Jag springer inte till läkaren för att det är så kul. Jag springer till läkaren för att bli hörd och få hjälp inte för att bli ignorerad och till slut utkörd utan hjälp för att nästa patient ska in. Hur blir jag hjälpt av att läkaren sitter hela patienttiden och berättar om hur all värk är en radio i skallen och den har en volymknapp. Blir inte friskare av det. Jag försöker få hjälp att klara min vardag! Jag vill ha hjälp att bli FRISK eller åtminstone ha fler fungerande dagar än dagar med värk. Jag trodde det var en rättighet att få reda på vad det är för fel på mig! Om man inte vet vad som är fel är det väldigt svårt att bli frisk. Det är som att ha en krånglande bil och byta tändstiften och tro att det ska bli bra utan att ha kollat. Kollar man inte så ser man inte att bränslefiltret är igenkleggat. Jag är så trött ledsen och frustrerad. JAG VILL HA ETT LIV IGEN!!! Jag vill ha fler värkfria dagar än dagar med värk. Jag vill kunna fungera. Jag vill kunna jobba och tjäna pengar så jag slipper tigga, låna och sälja VARJE månad för att överleva. Jag är inte sjukskriven för att det är roligt. Men hur får man läkare att lyssna??? Jag går på knäna nu! Sedan sitter styrande och babblar om att läkare ska säga nej till patienter som behöver bli sjukskrivna för att det kostar för mycket. MEN GE MIG RÄTT HJÄLP SÅ JAG BLIR FRISK! Eller åtminstone kan fungera någorlunda normalt. Får man rätt hjälp i rätt tid så slipper man oftast långa sjukskrivningar. Men jag har fortfarande uppenbarligen inte rätt hjälp. Varit sjukskriven sedan februari nu i ett sträck. Och mängder med gånger innan dess och för var år som går blir det värre. Är det för mycket begärt att vilja veta vad det är som är fel?? Man har inte värk utan att det är något som inte står rätt till eller hur? Orkar inte mer. Känns som man pratar och pratar utan att bli hörd. Jag är 42, jag har halva livet kvar. Är det så här resten av mitt liv ska se ut så vill jag inte vara kvar mer. Men hur får man läkarna att lyssna? Har ny tid till samma läkare i morgon men jag har ont i magen för att gå dit. Jag orkar inte mer.

Kommentera

