Fullt i huvudet och mina rabarber

Dweias sida | Just another WordPress.com site.

Har ni dagar när det är så fullt i huvudet när ni vill skriva att det blir kortslutning och helt blankt i huvudet??

Så har jag det i alla fall. Känner att så mycket saker vill ut att allt bara trängs i dörröppningen och fastnar där istället för att komma ut och visa upp sig.

Det är rätt skönt att kunna skriva av sig när något är tungt, eller om det bara hänt väldigt mycket. Man ser orden och kan tänka på dem på ett annat sätt än när de ligger inombords med sina taggar och gör ont. Eller om de bara är väldigt tunga eller om man helt enkelt bubblar över av något roligt som hänt. Men just i dag känner jag att jag behöver en promenad först för att rensa upp i skallen och kunna plocka ut en tanke i taget.

Förra inlägget började jag med mina galna rabarber och tänkte avsluta med  mina rabarber…..  Förra bilderna togs 21a och 23e maj… den här bilden tog jag i dag, den 27e maj…. kommer vara less på rabarber långt före midsommar. Trots att vi inte har grönt gräs än så är mina rabarber knähöga där de står med utsikt över Torne Älv

Rabarberna är nu knähöga...!!

Rabarberna är nu knähöga…!!

Kommentera

