Skrivmani!!!

OJ oj oj så det kan gå 😀 

Efter att ha börjat bläddra massa gamla nummer av tidningen Skriva kände jag att jag bara MÅSTE få skriva. Men för att sporra mig lite extra började jag leta skrivartävlingar/skrivtävlingar/novelltävlingar på nätet och jag hittade MASSSOR!!

Tråkiga var bara att många av dem hade gått ut eller var för folk i en viss ålder eller en viss yrkesgrupp eller liknande. Men jag hittade några som jag tyckte verkade intressanta i alla fall. 

Jag har skrivit ett bidrag till tävlingen Baksidan av Ann Ljungberg.

uppgift:

1. Skriv baksidestexten på en roman som du skriver på eller skulle vilja skriva (den får inte vara publicerad redan). Max 200 ord.

2. Berätta vilken utgiven bok som du tycker har bästa baksidestexten! Motivera varför. Max 100 ord

3. Sprid tävlingen till andra via Twitter, Facebook, Youtube etc med taggar

och maila in svaret senast 9 maj 2013 (i morgon i skrivande stund) . Länk till tävlingen hittar du om du klickar på ordet Baksidan som är markerad. 

 

I min jakt på bra skrivartävlingar jag kunde vara med i hittade jag en hel drös med dem listade på Rebecca Mörtbergs skrivarblogg. Hon håller den uppdaterad och stryker tävlingar efterhand som slutdatumen går ut. Om du vill se dem klicka HÄR.

Rebeccas blogg är för övrigt nästan lika full med inspiration och skriv tips som tidningen Skriva och helt klart värd ett besök… eller fler 🙂

Den som jag HELST vill vinna men tror minst på att jag KAN vinna är Umeå novellpris. Med en prissumma på 100 000 kr är konkurrensen mördande hård och jag skulle tro att det krävs en helt annan erfarenhet inom skrivandet än vad jag har. Hundra tusen kronor lockar nog även de mest härdade veteraner. Fast jag tänker då banne mig försöka! Man kan väl inte ge upp utan kamp. Och jag har ju till 30 September (2013) på mig att komma upp med något bra och hinna bearbeta det ordentligt. Det jag nog kommer ha svårast med är nog att hålla nere texten till MAX 30 000 TECKEN inklusive blanksteg (alltså inte ord utan tecken). 

 

Så har jag även lämnat in till en skrivartävling för tidningen mama 😀 Ja just det, jag utan barn (om man inte räknar djuren och en sjuklig och dement pappa) har lämnat in till en skrivartävling för tidningen mama. ”Vinn hjälp att förverkliga författardrömmen”, visst låter det perfekt som pris?? Nå jag har skickat in, sen får vi se om de godkänner mitt tävlingsbidrag när jag inte har barn. Fast det står faktiskt ingenstans att man måste ha barn så vi får väl se 🙂 Värt ett försök. 

I morgon är en ny dag. En RÖD dag till och med så det är nog en del stugägare här i byn nu. Det innebär tyvärr också ett krånglande internet. Ja ja inget jag kan göra så mycket åt. Nu ska jag fortsätta klottra på mina tävlingsbidrag till olika skrivartävlingar så kanske min skrivkramp vad det gäller min påbörjade bok släpper. 

Sov gott alla söta människor

/Dweia

Kommentera

