Fick ett meddelande i dag..

.. ett meddelande i från en av dem jag pratar om i den förra bloggen. Han var arg och menade att jag skriver lögner om honom.

MEN jag vill återigen påpeka att det var INTE tanken bakom förra
inlägget.
Förra inlägget handlar om MIG om varför JAG inte vill ha någon
kille och varför jag VILL vara singel.
Det handlar om att jag vill att
folk ska sluta tjata på mig om att skaffa man och barn när jag inte VILL
göra det.
Det handlar om att jag är trött på att alltid behöva försvara
mig mot folk som tror att jag är ute efter än den ena än den andra
mannen bara för att jag PRATAR med dem!?!?
Det handlar om att jag inte
litar på hanar.
Jag hade kunnat skriva om fler män/killar mm men tog
enbart de senaste 10 åren för att det var en enkel tidsintervall. Hade
jag varit med ovanstående person FÖRE 2000 så hade han inte ens varit
med i föregående logg! 
Att jag berättade en del av det jag gått igenom
var ett sätt för mig att försöka få folk att förstå att jag INTE är
intresserad av att gå igenom sån skit igen. Visst, ovanstående person
svek mig men det är alla lögnerna som han enligt flera av er läsare har
spridit om mig som ställt till det mest. Jag hade inte haft samma
problem med mitt ex föräldrar om inte det varit för ovanstående persons
lögner.
Men samtidigt. OM jag skulle bli intresserad/kär någon fler gång
och OM den personen skulle lyssna mer på rykten och skitsnack än på mig
så är det inte en person som är värd att lägga ner tid på…
Så kanske,
KANSKE ha ovanstående person gjort mig en tjänst med att sprida lögner.
.
Jag kanske BORDE tacka honom… Nä, nu är jag kanske elak igen.
Men i vilket fall som helst. Så Vill
jag ännu en gång poängtera att meningen med bloggen INTE är att på något
sätt smutskasta eller vara elak mot någon. Meningen med förra inlägget
är ENBART att visa mitt liv de senaste 10 åren och VARFÖR jag har tagit
beslutet att jag VILL vara själv. Meningen med inlägget var att få folk
att SLUTA TJATA om att det är dags att skaffa en man.
Sunkigaste
kommentaren jag fått är när jag säger att jag inte har pengar "jamen
skaffa en karl då"!?!? WHAT!?!? Ska jag skaffa en man bara för att få
pengar??? Hur tänker ni??
Sen har jag en hel del helt fantastiska vänner också (Jag älskar er!! )Som
förstår mitt val och märker hur mycket bättre jag mår som singel än när
jag har varit i någon av mina tidigare förhållanden. Där även inräknat de få BRA förhållanden jag haft.
Fick tidigare i kväll även höra att jag inte ska dra alla män över en kam. Nä, det är kanske inte rättvist. MEN faktum kvarstår att varenda gång jag HAR blivit intresserad av någon så är han jätte trevlig i början…men sen börjar det.. Och som jag har det nu så är inte det något som jag är intresserad av. Jag VILL vara själv. Jag kan bestämma själv vad jag vill göra med min dag. Jag kan bestämma själv om jag vill sitta en hel dag och skriva på min bok  eller om jag hellre vill sitta i skogen med hundarna eller om jag vill åka runt och hälsa på vänner. Jag är singel och kan göra detta utan att få klagomål från en partner som klagar om disken, eller som gnäller att jag inte är hemma eller som har tråkigt medan jag sitter och skriver osv. Visst, jag KANSKE någon gång i framtiden ändrar mig. Men som jag känner nu så är det inte troligt. jag tycker det är alldeles för skönt att vara solo. Enda jag har att ta hänsyn till är min pappa och mina djur.
Det var DETTA jag illustrerade genom att berätta om MITT liv de senaste 10 åren. Det skrev jag också i föregående blogg. Så tar någon av dem jag nämnt illa upp så tala om VAD som är felaktigt så kan vi prata om det. Och OM jag tycker att DU har rätt i ditt klagomål så ska jag ta er begäran under övervägande. JAG håller mina löften. till skillnad från vissa andra.
ha ett gott liv och sluta lägg er i andras.
Du har fått ETT helt EGET liv som du måste ta hand om. Vårda ditt liv och gör det bästa av det och låt andra leva sitt.
Och till alla er andra som spridit lögner och snackat dynga om både mig, mina vänner och även ovanstående person. LÄGG NER!
Har ni inget bättre att göra? Om ni inte har det kan ni få en "att göra" lista av mig med en massa saker som är mycket bättre att ägna sig åt än att sprida dynga. Ni får den av mig helt GRATIS!

ATT GÖRA
(istället för att sitta och hitta på skit om folk)
* Klippa gräset ett strå i taget med nagelsax
* Klippa tånaglarna med en bultsax
* Måla blommor på toapappret hela vägen och rulla sedan upp det snyggt igen
* Tänk ut 5 bra saker med var och en av personerna i din omgivnig
* Ställ dig på ett ben och gal som en tupp och sprid lite skratt
* Gå med i så många Facebook-grupper du kan och lägg ett inlägg i varje grupp en gång om dan
* Lär dig ett nytt språk baklänges
* Räkna barren på närmaste gran
* Sjung elefantvisan till 2000.
* Byta gardiner i alla rummen och sedan byta tillbaka
* Fylla tanken i bilen med pipett
* Fotvandra från Abisko till Svartlien
* Flytta en grushög  2 meter en sten i taget och sedan tillbaka igen
* Lär en moderat vad ordet solidaritet betyder (good luck)
* Borsta en hund och räkna hur många hårstrån den har tappat
* Lär dig spela Fiol med en tandborste och en bit banan
* Skicka ett snällt meddelande till alla människor i hela världen som har Facebook..(Ok, det till dina ex får vara ironiska.. LOL)
* Ta en kall dusch och klaga sen på dig själv
* Sätt dig i en myrstack (med eller utan byxor är upp till dig.. )
* Skaffa ett pussel och lägg det med bitarna upp och ner
* Skaka hand med alla människor du möter och önska dem en underbar dag
* Köp alla böcker du kommer över på loppisar och ställ dem i alfabetisk ordning.
* Borsta tänderna på en krokodil med en fjäder
* Gå till dagis med hembakta kakor och bullar till alla avdelningar (men tänk på allergierna)
* Gör skor till en tusenfoting (skalenliga och korrekta)
* Ta en bild när du lagar middag åt en Yeti
* Gå till åldringarna och hjälp dem med promenader och annat
* Töm en älv med hjälp av en matsked
* Ät 50 bananer i rad… därefter skalar du dem..UTAN att fisa
* Tänk ut 10 saker till att sätta på den här listan och genomför därefter alla 40 och upprepa särskilt DENNA punkt

Nu har ni ett evighetsjobb framför er istället för att hitta på gojja om andra
Ha ett gött liv. Det har jag numera.
Dweia


Kommentera

