Allt man gör är fel..

Gör jag som soc säger så tycker AF att jag gör fel och gör jag som AF säger så är det fel enligt Soc.. Så hur ska man göra för att överleva i dagens samhälle?? Inte lyckats få jobb i malmberget/gällivare men har vikariat i Vittangi på Posten. Men soc vill inte hjälpa med pengar till resor eller motorvärmarplats eller annat som har med bilenb att gör. Och jag behöver bilen för att kunna jobba och för att kunna åka till pappa som är över 70 och inte frisk. Soc tycker inte jag ska åka till vittangi och jobba när posten ringer ut mig. Af säger tvärt om att om jag blir utringd på jobb så är det självklart jag ska åka och jobba. Och jag VILL åka och jobba men då riskerar jag att inte få någon hjälp från soc alls och då klarar jag mig inte som läget är nu. Så vad ska jag göra??? Har ni några förslag??
Kram och puss på er alla snygga människor
Dweia
 
1 Response so far »

  1. 1

    Sonja Irene said,

    Ritha Strålberg stod i min dörröppning en gång för länge sedan i Alapää.Hon såg allvarligt på mig. Sen öppnade hon sin mun och sade.Ditt liv är tomt och innehållslöst om du inte fyller det med någonting.Jaa, du måste själv ta dig ur tristessen och komma ur tunneln och hitta pånågot. Något annat än bara den grå och betungande vardagen.Börja se dig omkring. Nya vänner, nya intressen, nya val, nya hobbies ochföreningar.Det är bara D U , som kan förändra ditt liv !Jaaaa, tack kära lillasyster Ritha, det är riktigt sant !


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

