Svar på Mustasch kritik…

Tjoflöjt! Vad jag har fått mycket skit för mitt Mustasch-inlägg!!

Men tycker ni är fega som inte vågar lägga in er kritik på "kommentarer" under inläggen så andra kan se och kommentera era påhopp.

Att jag gillar Mustasch är enligt vissa ett klart bevis på att blondiner ÄR korkade (anspelar på min avslutning på förra mustaschtexten). Tack för den.

Andra undrar vad jag ser hos Ralf eftersom han är en 40+ krisare med töntig mohikan. (Fick tre nästan identiska mail från tre olika om just detta) Okej, för det första tycker inte jag frisyren är töntig. För det andra gillar jag Ralf för att jag blir glad varje gång jag ser, hör och läser om honom. Gillar hans sätt att tänka. Gillar skrattrynkorna runt ögonen. Gillar hans låtar. Gillar dialekten, får mig faktiskt att längta ner igen.. Gillar hans sätt att bjuda på sig själv (dragspelet under P3 live är ett exempel). Flera har kommenterat att han är ju jobbig att ha och göra med. Men har ni tänkt på hurdan jag är?

Ok, kommentarer om honom:

Skriker först tänker sen

Antingen glad eller arg

Virrig

Generös

Energisk till max när han brinner för något

Utan tålamod

Impulsiv

Osv

Ni som känner mig, vem låter det där som? Just det. Och ni står ju ut med mig… Oftast

Och innan ni mailar igen. Jag tror INTE jag någonsin kommer ens träffa honom och jag vet inte om jag vill det heller. Han är min favorit i ett favoritband jag har. Så enkelt är det. Varken mer eller mindre.

Annan kritik som dundrade in var att jag slängde in en liiiiiten KISS hyllning under revenge-eran. Egentligen var det en hyllning till deras look då och i första hand Gene som jag tycker var skitsexig med sin ruffigare look. (Enligt mig såg han för hemsk ut när de blev lite glammigare när de sminkade av sig. Rosa rouge på en MAN som Gene? Ryser än i dag). Nu sprang jag ifrån ämnet igen.. Hylla KISS ja. Fy på mig, hur kan man göra något sådant? Men förlåt då! Jag påpekade bara att man inte blir sämre för att man blir äldre. KISS är fortfarande stora och de är 20år äldre än äldsta Mustaschmedlemmen.

Sen fick jag skit för att jag dissade glam från L.A.. Läste igenom bloggen igen och det kan uppfattas så. Vad jag menar är varför ska vi ha smink och glam på våra svenska band när de är så mycket bättre utan sånt? Dessutom har jag MYCKET svårt att se Ralf i rosa läppstift och ljusblå ögonskugga.. Fast det hade onekligen varit roande, åtminstone på maskerad. Poängen med glam är INTE att medlemmarna ska bli snygga i sitt smink utan att de ska chockera. Hade grabbarna i Mustasch satt på sig smink hade man bara ringt efter pling-plong-taxin och tagit dem rakaste vägen till pippikåken med krama-sig-själv tröjorna i högsta beredskap. De ser ut som de låter. Kaxiga. Det är väl så de ska va? De ÄR som Mustasch låter. Ingen falsk marknadsföring där inte.

Till alla övriga som spytt galla om att jag inte vet vad jag pratar om och att min musiksmak är det som mest liknar surströmming (den stinker, se tidigare blogg för förklaring), att min intelligens mest påminner om Stams skägg (-obefintligt. Jisses vilka lustigkurrar det finns när de är sura), att det är självklart att jag gillar Ralf eftersom vi då är två som har PMS konstant, och andra snilleblixtar har jag bara en liiiten liiiten kommentar… Vad var det jag bevisade om Mustaschkritiker i förra bloggen?? Kan ni inte räkna ut det? Jag är inte förvånad eftersom ni bevisat med era kommentarer att IQ-nivån inte är den högsta. Flera av er kan inte ens stava till intelligent. Jag stavar som en kratta och det står jag för. Jag utger mig inte för att vara något jag inte är. Ni klagar på att Mustasch bara är ett skämt osv. Okej, men vem är största skämtet, de som gör vad de tror på och brinner för och skiter i vad andra tycker (Mustasch) eller de som är som de är bara för att det är så man "ska " vara? Oj, jag kan riktigt höra hur in mailbox rasslar till igen med arga mail. Men glöm det. Är ni så mesiga att ni inte kan stå för er kritik öppet och lägga in den på kommentarerna så andra kan se ert svammel så ids inte jag lägga mer tid på er.

Sedan fick jag en del välgrundad kritik också. Hur kan jag hacka på Glam när jag har Poison i skivsamlingen? Jag har inte bara Poison utan även en del annat som räknades som glam. Varför? Ja, inte var det för att Rikki, Bret, C.C. och Bobby var så "snygga" i läppstift i alla fall. Det är för att jag blir glad av låtar som talk dirty to me och Unskinny Bop (äntligen en låt om mig  ). Tidig Mötley Crüe gör mig också glad och "hoppig". Musik som gör en glad och "hoppig" är perfekt att städa till. Något mina närmaste vet att jag HATAR. ÄLSKAR att baka men HATAR att dammsuga. Om man hatar att göra en sak som tyvärr måste göras så behöver man all extra energi man kan få. Mustasch funkar också att städa till, men Mustasch, Disturbed, Metallica osv är musik jag helst lyssnar på. Svårt att förklara skillnaden. Men är jag på en affär och har 200kr och har att välja på en ny Mustasch skiva och att handla mat så blir det Mustasch. Medan om valet gällde mellan Poison och mat så blir det maten. Got it?

Oj! Det blev ännu ett ganska långt inlägg. Sorry. Ska skärpa mig, jag lovar  

Puss på magen

Dweia

Kommentera

