Varför får man inte va singel utan barn?

Varför blir man kompis med alla goa och gulliga killar en man blir kär i svinen? 

Jag kollade just min telefonbok. Jag har ganska exakt lika mycket killkompisar som jag har tjejkompisar… Umgås mkt med killar och har lättare att umgås med killar. Är inte intresserad av kläder, mode, inredning osv. mer än i måttliga till väldigt små doser. Killar är enklare och rakare än vi tjejer att umgås med. Tjejer är ofta mkt skitsnack, intriger och snobberier. De tjejkompisar jag har nu är väl undantagen.

 Men för att återgå till min fundering. Jag känner massa jättesnälla och trevliga killar och en hel del av dem ser helt ok ut, men blir man kär i dem eller ihop med någon av dem? Nix pix. Man blir ihop med otrogna svin, alkisar, falska lögnhalsar, bäbisar osv… Varför?

Inte konstigt att man föredrar att vara solo.

Sen en annan fundering. Varför MÅSTE man ha någon?

Särskilt äldre damer tjatar att man ska skaffa en karl… Men jag VILL INTE HA NÅGON!! Jag tycker det är helt underbart att vara själv. Visst kanske jag ändrar mig om jag blir kär igen, men jag vet ändå inte om jag vill bli sambo. Särbo är väl helt ok?

 ‘När ska du skaffa barn’ är en annan ständigt återkommande fråga… Jag är inte intresserad! Visst, jag älskar ungar och är mer än gärna barnvakt eller leder barngrupper för 4H och liknande. Jag blir jätteglad när tex min kompis dotter Meya kommer och hälsar på men det är också skönt att få lämna tillbaka henne.

Och när jag har varit med en dagisgrupp på 18 barn en hel dag är det väldigt skönt att få komma hem till mina hundar och varva ner. Jag Älskar alla "mina" ungar men jag älskar också att få vara i fred. I got the best of both worlds.

Jag har haft ett missfall och det var ruggigt jobbigt att ta sig igenom, särskilt som killen jag blev med barn med gjorde mig och en annan tjej på smällen samtidigt så jag fick ligga ensam på sjukhuset (se åter kommentaren att man blir ihop med svinen men kompis med guldkornen)i ngra dar.

Det jävligaste är att när man får missfall eller om man gör en abort så får man ligga på BB!! Hur sjukt är inte det? Man har just förlorat ett barn och så ska man ligga där och se på alla nyblivna mammor med sina småbäbisar…!! Uch. Jag är långt ifrån den enda som regerat på det.

När jag låg inne var det en annan kvinna som låg i salen bredvid min. Hon ville väldigt gärna ha barn och när det väl lyckades så blev det en massa komplikationer och hon tvingades göra abort OCH operera bort äggstockarna. De dagar jag låg inne så låg hon mest och grät och höll kudden över huvudet för att slippa höra alla bäbisar.

Nåja, nu spåra jag ut från ämnet. Det är inte på grund av missfallet jag inte vill ha barn utan för att mitt liv är som det är. Jag orkar knappt med som det är redan nu, hur ska jag då orka med ett barn dessutom?

Jag älskar att krypa ner i badkaret med en bok och ligga där och läsa i några timmar. Det kan man inte med ett barn (och inte har jag fått ligga i fred när jag haft killar heller). Jag har många andra saker jag gör som inte funkar med ett barn och som få killar pallar med heller. Jag kan sitta en hel dag och skriva eller måla utan att ens öppna mun och om någon försöker säga något till mig då så blir jag tvärilsk. En kompis sa till mig att det är fullkomligt normalt det är bara jag som inte träffat rätt kille än… Nja, jag ställer mig skeptisk.

En annan grej som stör mig är att om man är singeltjej och pratar eller umgås med en kille/man så antas man direkt var ute efter honom.. Va e de för attityd? Jag har haft killkompisar som så fort de får flickvän måste bryta kontakten för att flickvännen genast antar att jag är ute efter honom?!?! Öh? De sjukaste är en killkompis jag umgicks med i över tio år. När han sedan hittat "den rätte" så bröt han kontakten med mig för att hon menade på att jag ville ha honom?? Öh? Om jag viljat ha honom som mer än vän så hade jag väl gjort något tidigare?! Eller är det bara jag som är underlig?

Även råkat ut för att jag stått och pratat med en man som tex är gift eller har sambo. Direkt kommer någon "vänlig" själ fram till mig och förklarar att just den mannen är gift… Och?? Får man inte vara vän eller umgås med gifta män? Nä, som singeltjej här uppe i ödemarken är det tydligen belagt med dödsstraff.

När man var yngre var man ju lika mkt med killar och tjejer och ingen tyckte det var konstigt med det. Men när man är 36 (snart i alla fall) är det tydligen inte ok nå mer. Var går åldersgränsen?

En till grej ang. killar och förhållanden. Det är tydligen inte okej heller att vara vän med sina ex. Jag har faktiskt tre ex som jag fortfarande har kontakt med. Bara för att vi inte fungerar ihop innebär det inte alltid att det är en skitstövel (fast det i mitt fall mest har varit så).  Så jag har som sagt fortfarande kontakt med tre av mina föredettingar och det är också något som folk inte förstår sig på. "Men om ni har varit ihop varför umgås ni fortfarande?" Eller så heter det "Är ni ihop igen?" SUUUCK vad less jag blir på sånt.  Som väl är så är det bara en av dessa tre ex som bor här uppe och som folk ser. En annan av dem har just fått sitt andra barn med sin sambo. (Grattis förresten!) Jag gillar hans sambo och jag har inget emot att umgås med dem och vi håller kontakten fortfarande. Hans sambos mamma har STORA problem med det och menar att hon är dum som låter mig komma i närheten av honom. Öh!?! Om jag varit intresserad av honom hade jag väl inte gjort slut? Dessutom hade han och jag gjort slut och varit vänner i några år innan han träffade sin nuvarande sambo. Men det tycker inte hans mamma om. "man gör inte så", "det är inte brukligt" är två av fraserna som hon slänger ur sig när jag är där. När jag åkt hem igen får jag heta helt andra mindre vänligare saker. Inte fick mamman det lättare av att jag och sambon for på mini semester två dagar utan honom. "Så gör man bara inte" utbrast hon upprört. Suck. Ibland kan gamla tanter göra mig vansinnig.

Jag vet att de bara "menar väl" men snälla söta tanter, låt mig leva mitt liv så kan ni få leva era. Deal?

Dweia

Kommentera

