Snyfta gråta ledsen

Snyft. Min gosekanin Pajas har dött efter en tids sjukdom. Han blev 8år.

Varför kan man inte få sakna en kanin som man haft i 8 år? Men när jag berättade det för kompisar fick jag varierade rektioner, allt ifrån fnysningar till att man är löjlig eller att är det inte dags att skaffa ett liv. Tack. Det värmer.

Pajas var superkelig och älskade att vara i famnen. Han satte gärna hundarna på plats om dem inte hade vett att flytta på sig när han kom skuttande. Han gillade när någon av hundarna slickade honom, då la han sig nöjt och lät dem tvätta honom, när han tyckte att det räckte så hoppa han helt sonika iväg och ville hunden följa med då så vände han och satte hunden på plats.  Det senaste året har han långsamt blivit sämre av en tumör och en vecka nu har det varit prat om att nu måste vi ta bort honom. Men han dog själv i buren under eftermiddagen den 24 augusti. R.I.P. Pajas. Tjejerna saknar dig.

Nu har jag bara kvar Yatzy (som är hans dotter) och Smulan (som var hans flickvän). Pga. deras ålder har de inte fått vara tillsammans för jag tycker inte gamla kaniner ska utsättas för den påfrestningen som en kull ungar innebär. Men alla tre burarna har stått bredvid varandra och de har haft sällskap av varandra ändå. Kvar har jag alltså Yatzy och Smulan som också börjar var till åren. Om jag inte minns fel är de 5 år nu.. kanske till och med 6. Fast they are still going strong. Smulan blev tvåa och Yatzy femma av tolv kaniner på en smådjursutställnig i somras. (Stolt matte).   Passa på att kika in på http://www.achillea.se om ni vill kika på djursaker.

Nu ska jag gräva grav och sen rengöra och tömma buren. Jobbigt och sorgligt men det måste göras snarast för de andra kaninernas skull om inte annat. Buren kan jag sälja på min Fyndmarknad. Den kostade runt 1300kr som ny utan några direkta tillbehör. Så vi får se vad priset blir… 400kr kanske med tillbehör. Nåja nu ska det rengöras och desinficeras innan jag ens ids börja tänka på sådant. Han hade en tumör och det smittar inte men jag tycker ändå att burar, matskålar och vattenflaskor ska rengöras med antibakteriella medel.

Suck. Vill inte gå ner och börja röja….

Dweia

Kommentera

