Mötley Crue

Satt och läste en gammal  Hammer (http://metalhammer.co.uk) juni 2005. Där var ett stort reportage om Mötley Crüe som var ute på sin Red White and Crüe turné, i samband med att boken "the Dirt" kom ut och samlings skivan Red White and Crüe. Jag började grubbla över deras låtar och kom fram till att mina favoriter med gubbarna är alla mer än 20 år gamla!!  Visst, jag gillar de nyare skivorna också men favoriterna är ändå alla från de äldre skivorna tex: Piece of your action, Looks that kills, Shout at the devil, Smokin´in the boys room, Girls Girls Girls, Wild side, all in the name of rock, kickstart my heart och She goes down.

Jag skickade runt lite SMS till de av mina vänner som även de lyssnar på olika former av tyngre musik och frågade vilken som var deras favoritlåt med Mötley Crüe.

ALLA valde äldre låtar!!

Kickstart my heart fick 4 röster, Girls Girls Girls och Looks that kills fick tre röster vardera och sedan var det utspritt på flertalet låtar med den gemensamma nämnaren att ALLA kom ifrån någon av Mötley Crües fem första skivor! (Too fast for love –82, Shout at the devil –83, Theatre of pain –85, Girls Girls Girls –87, och Dr Feelgood –89)

Varför?

Börjar Crüe bli "gubbar" även musikaliskt (de är ju runt 50 bast..)? Både Nikki och Vince har skaffat sig lite kagge, men i mitt tycke är de fortfarande "hotter than hell"….

 

Vad har ni för favoritlåtar med Mötley Crüe och varför????

 

Undrande Dweia

Kommentera

