Friiiiiiiiiiii

Jobbat hela sommaren, varit upptagen på "fritiden" med min loppis eller vad jag ska kalla det och att sälja tupperware… När jag stängde "loppisen" i lördags var jag helt slut och sov i 15 timmar i sträck. Nu är det tisdag och jag är fortfarande inte människa… Men i dag ska jag äntligen HEEEEMMMM.. Visserligen bara över natten men ändå. Skönt att komma till Malmberget och träffa kompisarna igen och kolla om lägenheten lever och har det bra. Topbostäder har lovat att renovera trappuppgången i sommar men det tror jag bara när jag ser det. Inte troligt att det hänt något. Bott där i över 2 år och det är fortfarande lika skabbigt med ristat klotter på väggarna och trasiga dörrar. Skabbigt, dåligt och stökigt område och ändå är hyran 4400kr/mån… Och jag har inte varit där sedan i början av juni! Försökte hyra ut den i andra hand men alla tyckte det var för dyrt…. Vad gör man ?
Men nu ska jag alltså dit. Tillbaka till pappa i morgon kväll eller tor fm och börja förbereda inför lördagens "Loppis".  Egentligen är Loppis fel ord, Jag säljer ju fika (även gluten och laktosfritt), fiskdamm, djursaker för djuraffären i Masugnsbyn, tupperware och ibland har jag hemslöjd och så då även Loppis saker. Fick ett ryck förra veckan och tvättade ALLA kläderna jag har i klädrummet på loppisen OCH strök dem!! Så nu har jag ett rum med helt nytvättade och strukna kläder (33 maskiner med tvätt blev det!!).  Utöver det räknade jag efter att jag har snart 30 lampor och runt 40 tavlor, porslin, leksaker, böcker, vhs-filmer mm…  Mest frustrerande var förr förra lördagen då var det jätte många bilar som kollade loppisgrejerna jag på utsidan huset och sen hoppade de i bilarna och for!! Hallå!!! Jag har hela nedervåningen full med grejer!!!
 
Vad skönt att få träffa kompisarna ingen! Bara haft sms och ngt enstaka telsamtal under sommaren. Jag har varit helt död varje dag efter jobbet och inte orkat höra av mig till ngn desto mer. Sorry men ni vet varför.  Nu ska jag ta en fika här på posten (inte ätit frukost än) och sen till Ok och hämta ut ett paket och fara till lägenheten. Gissar att jag måste städa det första jag gör om jag inte vill nysa ihjäl mig. Blir superdammigt där av ngn anledning. Nästa v ska jag fara dit och vara lite längre om det inte är för mkt att göra i byn. V 37 och 38 jobbar jag har i byn igen så jag har öppet "loppisen" alla lördagar till 19/9 tror jag VÄLKOMNA!  nu är jag hungrig. Vi höres.
Dweia
Kommentera

