Kvavt!!

Postbilen luktar skunk när man kör mil på mil instängd i en plåtburk utan AC. När man går in hit på posten är det som att gå in i en het vägg.  
UCH!
I dag är det marknad här i Vittangi. Ska passa på att gå en sväng och kika lite när Rosie kommer tillbaka från sin tur. Jag har Lunch nu men ingen matlust när det är så kvavt.  Det regnade lite efter vägen och blev en gnutta svalare men det är fortfarande fuktigt som bara den.  
Behöver sol och torka för det är minst sagt dags att slå hö til kaninerna. Det är så fuktigt i luften att det inte torkar som det är nu.
Jaha, på lördag smäller det igen. Ninas "Loppis" öppnar igen. Fast jag vet itne om Loppis är rätt ord. Jag säljer hantverk, djuraffärsvaror (nya), tupperware, fika, fiskdamm mm oxå.. Så vad ska jag kalla det? Vatr itne men det är lätt och göra skyltar när man kallar det för "Loppis" och största delen är loppissagker oxå. Nu har jag innne bla: klockor, kläder, tidingar, vhs-filmer, lp, cd, porslin, lampor, flaskor, böcker, tavlor, gardiner, fiskesaker m.m.  Hoppas det är något så när väder på lördag så jag kan ha en del ute, annars ryms jag helt enkelt inte. Den växer för var år som går. Trots att jag säljer en hel del så får jag även in rätt mkt. Både som jag säljer för andra och saker folk skänker så att jag kan sälja. Håller tummarna att jag får bort en hel del på lördag för jag har massor som helt enkelt inte ryms och får stå i kartonger under borden. Det är trist.
Nu ska jag gå och dricka ngt innan jag blir en liten förtorkad klump.
Ha det bra
Dweia
1 Response so far »

  1. 1

    Therese said,

    Hej där. Tack för kommentar även om det kom sent. ;o) Hoppas det gått bra under "loppisen" Tycker det borde heta loppis. Det finns ju inget bättre ord. Eller?Gällande Eddins böcker så läser jag om Sagan om Belgarion och läst ut första boken och läser nu den andra. Det är så härligt och läsa hans böcker.Ha det bra! Therese


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

