falskt larm

Jag behlvde inte åka riktigt än.
Jo allt ändras men allt är lika… Kör min loppis lördagar i Augusti kl11-17 som vanligt. Vikarierar på posten i Vittangi som vanligt…. Det som ändrats är att vi har en ny vikarie, jag kör en annan linje och jag ahr nya saker på loppisen. Jag har även börjat sälja Tupperware, man tjänar iten så mkt och det är tidskrävande men det är så kul. Numera har jag Tupperwaresaker i köket och kör lite visningar då och då. Haft försäljningen vilande under juli men ska väl ta tag i det nu i augusti. Har ett Tupperwareparty inbokat den 5 augusti i Malmberget kl 19 tror jag det var. Så jag hoppas jag ahr någon bil körbar tills dess… Har nu två skrotbilar istället för en.. Ingen körbar. Nja, Mazdan går att köra men jag har ställt av den för den gick inte igenom besiktningen och jag harinte haft råd att fixa alla delar än. Mitt ex köpte en gammal Cittra åt mig som var underbar att köra men felen bara dyker upp ett efter ett. Ju mer man repar ju mer går sönder. Nu står den med trasig koppling… Var ska jag få pengar till det??? Numera får man bara 6,5timmar när man jobbar (mao inte heltid) som vikarie på posten och dessutom kör jag en kort linje så det blir sällan övertid. I går körde jag linjen med magsjuka och då tog den 2 timmar längre än normalt. Fy vad hemskt det var. Köra smala guppiga grusvägar och fick stanna och lägga en pizza i diket då och då. Men jag är stolt över mig själv att jag jobbade hela dagen!! Duktig jag! Feber och magsjuka och jag körde hela turen i alla fall. Alla ordinarie är på semester och alla vikarier jobbar så det fanns inte folk att ringa ut. Hade jag fortfarande varit sjuk i dag så hade en av de ordinerie fått rycka ut och jobba men det vände som väl var i går kväll. Men det är sjukt när det är så mkt nerdragningar över allt så man inte känner att man kan ligga hemma när man är dålig. Servicen på lantbrevbäringen blir sämre och sämre också . Vi har inga kassor något mer så de gamla efter linjen har svårt att få ut pengar och betala räkningar. Ska de be hemtjänsten att ta ut pengar i centralorten så kostar det pengar för dem. Och för gamlingar med redan låg pension är det en klar försämring. Nu mera lämnar vi bara ut paket och folk kan köpa frimärken. USELT! .. Nu måste jag iväg innan Jesper slår mig…
Ha de gött
Dweia 
Kommentera

