Ännu ett veterinärbesök

 Fast i dag var det en kanin som fick stifta närmare bekantskap med djurdoktorn.
Närmare bestämt Lillöra. Gamlingen och minstingen i mitt kaningäng. Hon är förkyld och eftersom hon är så gammal ville jag kolla så det inte blivit lunginflammation av det. Men det sitter ytligt och hon verkar vara på bättringsvägen. 508kr för typ 5-10min besök…. Sånt har man verkligen råd med när man är arbetslös i dagens samhälle. Nåja, har man tagit på sig ansvaret för djuren får man sköta det oxå. Och det är det värt. Man får alltid mer igen än man ger.
 
Hade tänkt skriva lite om hur det går med vovven och hans öra och hans liv som snöskovel…. men jag avvaktar tillsa jag har bilderna och visa till.
Samma är det med det myckna snöandet i helgen. Tänkte oxå vänta till jag har fototna framkallade.
Mitt ex har fått domderande vansinne. Han ger order istället för att prata och tycker man annorlunda blir han ursinnig och frågar mer än en sak så blir ahn förbannad… ja ja..Han lär sig nog samtala så småningom. Verkar vara en trotsfas som vi andra fick i tonåren nrä vi flytta hemifrån, eller så liknar det mer en treårings "kan själv" fas.kan inte bestämma mig.irriterande ärdet i alla fall. Nu ska jag vila en stund innan jag tar min kanin och hund och puttrar hemmåt i nästan -20graders kyla … *suck*
Ha de Gött
Dweia
Kommentera

