sned hund

 Har varit i Gällivare i dag hos veterinären med min vovve. Han har haft blodöra och i dag har de öppnad och bandagerat örat. Så nu har han tratt runt skallen och bandage runt örat och ser riktigt kulig ut. Han har varit så söt med sitt öra. Ett stående och ett hängande. Nu ser han mera tragisk ut. Men de som satt i väntrummet fick sig ett skratt när han börja vakna till. Han vinglade och frambenen gled isär och så med sitt bandagerade öra som står rätt ut åt sidan.
Men han tog sig in i bilen för egen maskin… i och för sig inte så stor bravad med tanke på att jag har en liten låg mazda 323.
Nu har han legat ute och sovit "ruset" av sig i bilen medan jag har mailat a-kassan, skrivit brev till försäkringskassan och kollat på telias sidor. (dutti jag)
På tal om telia! Vill ni höra ngt skumt?!?!
Om inte så sluta läs högt.
Om man har telia refill måste man ha minst 5kr kvar på mobilen för att kunna (håll i er nu) TA EMOT mms?!?! Är det inte gratis att ta Emot saker?
Men det bästa e ju att jag prenumererar på sms. Kostar 99kr/månad och jag skickar MASSSSSOR. Har börjat få problem med min karpattunnel igen pga det
 
Jaha vad har jag mer att berätta. JO!
En annan kulig sak hände härom dan. Hade råkat radera en kompis på min mobils adressbok när jag rensade bort gamla nummer. Så jag tog min vanliga adressbok och kollade nummret och skrev in henne igen och skickade en fräckis via sms (mycket populärasaker som snurrar bland vännernas mobiler, tror vi e lite perversa hela högen). Så fick jag till svar " ha ha ha den var rolig! har du bytt mobilnr Stefan?"  Stefan?!? va nu!?! Kollade nummret igen och såg att jag vänt på ngra siffror. OOPS tyckte jag och smsa en ursäkt. Fick till svar att det inte gjorde ngt utan personen tyckte det var kul. Och som de flesta av oss vet så är jag tjej och ÄR(välddigt mycket) av det som vi tjejer är ökända för – nyfiken, så jag var ju tvungen att fråga vem jag hamnat hos. "Hos nisse i Kiruna" (fejkat namn för jag vet inte om han vill va me här). ÖH!?! tyckte jag. "Nisse i Kiruna" lät ungefär som"det ska du skita i" i mina öron. Men nyfiken som jag e kollade jag med eniro… Det VAR en Nisse i Kiruna! Jag började tokgarva! Så jag tala om som det är, vad jag hette och att jag var i samma kommun! Det blev en trevlig kväll med massa smsande. Visade sig vara en singelkille, med bra utseende, hund, bara 5år äldre och skittrevlig! Vad är odsen för att man när man råkarvända på ngra siffror i kompisens mobilnumer 1) hamnar i samma kommun 2) det är någon som e singel 3) motsatt kön 4) lämplig ålder 5) ser bra ut 6) liknande intressen 7) oxå har telia pren på sms så man kan smsa en massa?? Kan någon Räkna ut oddsen på det??? Själv är jag väl lika styv på matte som min jycke..
Min hund är gullig, gosig, snäll, rar, söt, charmig och allt sånt… men han är INTE smart.
Rätt klantig och klumpig oxå. Precis som sin matte. Men man kan inte låta bli och älska honom. Han e så GOSIG (till skillnad från mig)!
Nu måste jag börja köra hemmåt.
Det är halt, spårigt och svart ute. Jag har pissiga däck (trots helt nya fram ),liten lätt bil som hittar minsta lilla spår och sladdrar runt på/i (va de nu heter) och urkass belysning. Och sen fick jag just reda på att House blev skjuten i det här avsnittet! Måste hem och kolla reprisen! Så har jag ju en halv vinglig hund i bilen som nog vill ha mat och vatten och jag har sovit minimalt tre nätter i rad så jag börjar bli rätt sliten nu.
Så dags och packa saker i bilen och bege mig hemmåt.
Sköt om er
 
ha de gött
DWEIA
 
Kommentera

