Hej hå!

Det har varit en Lååååång dag. I går var jag i Gällivare och hälsa på vänner och shoppa på Kupan (röda korsets försäljning). Jag säger bara en sak.utan loppisar, kupan och vänner skulle jag få gå naken.  Med 2000kr varannan vecka och räkningar som ska betalas mm så blir det INGA pengar över till kläder, sjukvård, vetrinärvård osv. Nåja skit samma.
När jag kom hit på kvällen skulle jag maila in lite "noveller" till en tävling som fantasyklubben har. Men ack va svårt.De har en gräns på 3500tecken inklusive blanksteg! Det är skitsvårt att få ihop en bra berättelse med stämning och beskrivningar på så lite utrymme! Nåja. jag hade tre osm var klara att maila iväg… så hade jag en fjärde… den hade runt 6000tecken! Ok, lugn… Andas..du kan fortfarande lösa det här. Jag grubblade och tänkte. Detta var den av de 4 jag tyckte bäst om. Hur skulle jag kunna banta ner den med nästan hälften? Så jag började….  Bytte en del och mot kommatecken, minskade ner beskrivningarna till ett minimum. Läste den gång på gågn..tog ett ord där , bytte ett ord där, tog bort ett radbyte här och en mening där. Gån gpå gång gick jag igenom den… Timmarna tickade iväg… Kl 2 i natt fick jag ner den till 3460 tecken! lyckan var total och jag mailade iväg den…. Satt så och läste den i dag… URK! Den var tom,platt och stel. Inget man vinner med i alla fall.
 
Matti är och jagar älg och jag behöver jaga hemåt. Hade palnerat att åka i i går men så tog min novell så lång tid så jag får sitta med allt annat nu istället…
Trött som 17 år jag och har fortfarande en del att göra vid datorn innan jag kan ta mig hemmåt i min lilla bil SOM KLARADE BESIKTINGEN! Ok, jag e fortfarande superglad för det. 
SÅ nu har jag ite tid att sitta här och skriva nå meer..
Vi höres
Kramelikram
Dweia
 
Kommentera

