Jisses vikken vecka!!

Den här veckan komer bli grymt hektisk men förhoppningsvis kul.
I går (måndag) var jag i Gällivare och satte upp nya lappar om att det är sista chansen att komma på loppis i helg och att vi sänkt våra redan låga priser ännu mer (!), köpte 50års present (he he he), Hämta mer saker till loppisen (idiotiskt, jag vet), förde pengar och grejer åt en kompis, åkte hit och gjorde nya internet annonser om loppisen på kiruna.cc och gellivare.cc och pajala.cc. sen stupa jag i säng. I dag har jag gjort lite nya fototavlor, fler dikthäften (sålt slut jaaa!), innehållsförteckningar till mitt fikabröd, visitkort, fler lappar att sätta upp i byarna runt omkring. Just nu lagar jag mat och klipper fototavlor… ska gå ner och kolla till riset.. ett ögonblick..
 
SÅ nu va de fixat…. Jo så i morgon har jag en j-la massa städning att ta itu med. På Torsdag måste jag göra all bakning inför loppisen (kom och köp gott fikabröd utan gluten och laktos!) Fredag blir det ommöblering och så skajag hämta en kompis på flyget i Kiruna och sen lite sight seeing. Lördasg har jag min loppis och direkt efter den kommer mitt ex och sen ska vi alla fyra (jag, pappa, Niclas (kompisen) och Mitt ex) gå på 50års kalas. DET ska bli kul, han har yxkasning, luftgevärsskytte, pilkasning mm! På söndag öppnar jag loppisen igen… Sista gången den här sommaren… Sorgligt och skönt på samma gång…. Nu kom exet hem så vi ska ta och äta…
Kanske skriver mer sen…
Ha de gött och så hörs vi
Dweia
 
1 Response so far »

  1. 1

    Fredrik hare said,

     Tjena!
    Hur är det?
    Här nere har det regnat hela semestern, tror att det har varit lite bättre hos er.
    Blir trött bara av att läsa din blogg, du värkar ha fullt upp; )
    Ha det bra och sköt om dig!
    F


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

