Midsommardagen….

blir min död eller superkul.
 
DÅ händer det en hel del kul i min lilla by.
 
Kl 10,00 Hembygdsdag med marknad (hembygdsområdet skyltat från väg 395 )
kl 11,00-17,00 Loppis hemma hos mig (skyltat i byn)
Kl 21,00-01,00 Dans till Zerix (på Träffpunkten)
Kl 22,00-01,00 Pubafton (hembygdsgården)
 
SÅ just nu jobbar jag häcken av mig för att få iordning min loppis.
 Kommer att vara i pappas garage. Det är en gammal byggnad med spån i väggar och tak och eftersom den är gammal läcker spånet ut. SÅ för att alla ska slippa få spån i håret och på alla saker har jag spikat gammal tapet på väggarna och håller på och sätter gamla kartonger i taket…. Inte så tjusigt men bättre än drivor av spån på allt.
Lite ljusare blev det oxå. Hur många har nubbat upp sina tapeter?? Förhoppningsvis inte många. SÅ har jag skruvat ihop två hyllor jag har lånat av mitt ex.
 
I dag har jag varit i Gällivare och satt upp lappar om midsomardagen över allt där jag kommit åt. Så har jag naturligtvis varit på systemet (midsommar behöver jag i alla fall minst en drink… ) och varit duktig nog att ta med min hund och tränat lite lydnad på hembygdsområdet (brukar vara mkt hundar där). Sen var jag hem till en kompis och fick bilen fulllastad med loppissaker. På tisdag och onsdag kommer två kompisar till med saker och så kommer min moster och min morbror med mer sakerplus att jag hela tiden hittar massor av eget… Ingen aning om hur allt ska få plats men det går nog …. Våld vilja och vaselin så löser det sig nog…
 
Ni som kommer till loppisen kommer att hitta:
smycken (flera helt nya vikingasmycken), möbler (soffa, nattuksbord m.m), prydnadsaker (katter,ljusstaker m.m.), porslin, glas, husgeråd, tavlor, hästsaker(bla hästskor storlek 2 tror jag), burar, kläder, skor, böcker, filmer, tidningar, krukväxter och så har jag bakat en hel del och säljer oxå (kokostoppar med hallon, minimuffins med glasyr osv) plus allt annat som jag inte sett ännu…
Sålde en del av de loppis saker jag hade med från min kompis efter vägen till andra jag hälsat på…. Money money money, must be funny in the rich mens world…. Hmm… tror det blir lite leksaker oxå när jag tänker efter… Lp-skivor såg jag oxå i lådorna… tja, lite allt möjligt… komer nog bli svårt att sortera igenom och prismärka allt… Behöver nog mer bord och hyllor… fast detlöser sig nog… Så kom och fynda det kommer finnas MYCKE saker det kan jag i alla fall LOVA… Hinner inte få klart mitt recepthäfte men jag säljer i alla fall mitt dikthäfte och ev lite fototavlor (nej Juha, Matti, Jim, Jörgen och Micke inte SÅNA foton 
 
Så nu hoppas jag att ni kan titta förbi.. jag jobbar hårt för det här.. Lär inte hinna städa inne så jag kommer dö i sömnen av allergichock… Vovven har fällperiod och det är MASSSSSOOOORRR av damm och sand överallt. men när jag väl fått loppisen i ordning kan jag slappna av och ta itu med det inne på min övervåning åtminstone. Just nu vill jag verkligen inte släppa in ngn… Till råga på allt elände (?) har jag vänt på dygnet.  Kommer isäng vid 4-tiden varje natt, hur jag än försöker komma isäng i tid,  och upp vid 10-11tiden… så jag får aldeles för lite sömn med tanke på att jag är i farten hela tiden… I morgon ska jag göra klart spikandet i taket och städa igenomså man får bort värsta skräpet sen börja ställa iordning loppissakerna… hmm skulle ju frågat om jag kunde få låna en sladdlampa till av exet… nåja det löser sig.. kan sätta dit ngn skrivbordslampa i garaget så var det löst….
 
Nu måste jag diska undan min tallrik och åka vidare. Har bilen och takräcket fulllastat och med usel fjädring e de ingen hit. Det kommer skrapa i alla kurvor och alla gupp och de är MÅÅÅNGA…
Hade en massa andra saker att göra här men glömt hälften som vanligt… inte bra när det trängs så mkt i skallen man kan inte komma ihåg ett skit då juh… varför e de så?
kl e nu 01,20 och exet snarkar nöjt i sin säng och vovven snarkar i bilen och jag har många timmars arbete kvar innnan jag kan gå och sova…  Dax att åka nu mao…
Ha de gött och jag hoppas vi ses Midsommardagen den 23/6 i Kuoksu… om inte får ni ha det en helt undebar midsommar med alla nära och kära eller ett kul kompisröj eller varför itne både och?
Ha de gött
KRAM
Dweia 
 
P.S Glömde berätta om min kisse … Vi har två unga rävar som springer runt vårt hus då och då… DET gillar INTE min katt… Han blir helt vansinnig och jagar dem! … Den ena av rävaran är faktiskt lite större än min hund (ovanligt stor för att föra en räv) men när min lilla långhåriga svarta best till katt kommer farande morrande, skrikande och väsande då SPRINGER  dem… Numera räcker det med att Trassel (kissens namn) ligger på gården och morrar så tar de stora omvägar! Ser helkul ut!
Men jag e lite orolig. Trassel har ingen respekt för rävar och vad händer när de här två ungdjuren lärt sig jaga på riktigt? Kommer de fortfarande vara lika rädda för min svarta hårboll? Jag HOPPAS verkligen det…
Sov gott mina vänner… Skriv gärna kommentarer när ni är inne och läser så vet jag att ni varit här… alltid kul…
Ciao
 
2 svar so far »

  1. 1

    Fredrik hare said,

    Hej!
    Skön sida! Håller på att skratta ihjäl mig när jag läser om katten och räven: )
    Vilka fina foton!
    Ha en trevlig dag!
    F
     

  2. 2

    ░▒▓۩▂ ▃ ▅ ▆ █ ≈ea≈ █ ▆ ▅ ▃ ▂۩ ▓▒░ said,

    Du har skrivit jättebra. Du är duktig på mycket.
    Hoppas det går bra med Dina loppisar framöver. Ha en skön sommar.
     
    Kramen
     
    ewa


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

