Så har dagen kommit när man måste åka hem igen

Ska laga en massa mat först. Har köpt köttfärs gemensamt med matti så jag ska göra lite köttfärspajer och andra matlådor till oss båda innan jag far hem. Hade tänkt baka lite oxå.
Vet ni vad jag håller på med mer…? Jag skriver ett recepthäfte med inrikting matallergier. Hoppas det blir hyffsat bra. Tänkte försöka få det klart til midsommar men det kan jag nog glömma… skrivit ner tre hittills och fotat två av dem…
MIDSOMMARTIPS!! På Midsommardan (alltså dagen efter midsommarafton  ) Den 23juni  så brukar Kuoksu ha typ hembygdsdag med lite marknad och olika aktiviteter, då kommer jag ha loppis hemma hos pappa. (Kommer finnas skyltar. ) Hoppas ni kommer och fyndar ska även sälja mina dikthäften och fototavlor (fast jag fick tag i ett urkasst fotopapper så jag kan inte ta så mkt betalt ) och förhoppningsvis mitt recepthäfte. Har kvar endel från loppisen förra året plus att min moster håller på och flytta till lägenhet så det kommer en del därifrån och även min morbror har fler saker att sälja. Så det kommer finns allt från kläder, tidningar, böcker, lite möbler, prydnadsaker, klockor, lite djursaker (mest för burdjur), mm mm
Ska även prata med Hembygdsföreningen om jag ska sälja något för deras räkning typ fika eller lotter elelr något sånt…
 
Har ingen aning om vad de har satt för tider ännu men jag har kl 11-17 så slipper jag måla om mina skyltar
Nå jag ska väl sätta igång och laga lite mat nu då så jag får koma hem ngn gång.
Jag var i Gällivare i går och hälsa på Cicci och Meya igen och var inne hos Eva för första gången (varit där förut men då var vi ute). Vad mycke fina saker hon har! fotade en hel del av dem. Och så fotade jag Meya som vanligt… Såna ungar får en att vilja ha barn… tyvärr är det få som är så underbara som hon.
Köpte plantor åt Matti i går oxå som jag ska hina plantera innan jag far oxå…
Dax att sätta fart.. vill ni ngt finns jag på sms och ett tag till på msn
Annars hörs vi när vi hörs och ha de gött
Kramiz
Dweia 
 
 
Kommentera

