TRÄNINGSVÄRK!!

Om jag känner mig trött och sliten hur känner sig inte Cicci och Jerry då?
Ok en sak i taget. Min kopis Cicci med fam har flyttat, och jag har varit barnvakt och flytt och städhjälp i två dar. Jerry har burit det mesta och Cicci har packat det mesta. Jag hjälpte mest till med lilla snuttungen Meya och med städningen i nya och gamla lägenheten. När vi städat klart den gamla lägenheten kl tolv i natt var jag hlet död. Satt i bilen säkert 10 min innanjag orkade starta och köra hit. När jag väl kom hit skulle det tändas i pannan och packa upp det jag handlat på dan,in med tvätt i maskinen och fixa lite käk. Kom väl inte i säng förrän 3. Vaknade till en snabb sväng när exet kom från jobbet kl 7 i morse men somna om lika fort igen och vaknade strax efter 10. Känner mig helt mör i kroppen och stel o eländig. Så hur ska inte Cecilia och Jerry känna sig då?
 
Fick förfrågan vad jag menade med att pappa blivit attakerad av en galen björk som det står i fotoalbumet "mixat".
Vi hade mkt snö tidigare i vinter så björkarna böjde sig och sen frös topparna fast under snön så de står som bågar under snön. Pappa fällde en gran över en sådan björk och när han kvistade den råka han kapa björktoppen så stammen räta upp sig och klipte till honomöver munnen och slog sönder överläppen och slog ut ena framtanden. Såmina vänner det ligger en tand med gult påbaksidan ngn stans i skogen…
 
Sitter och redigerar och sorterar bilder. Vi hade över 700 bilder på digitalkameran. Massssssor med jobb. Laddat ner allt på datorn nu sitter jag och skaparmappar och sorterar dem och redigerar och namnger. Sedan när det är klart ska jag bränna ner dem så cd-skivor som säkerhet. Vicket j-la jobb.  Sen har jag tagit bilde rpå en massa saker oxå som ska säljas på tradera. De bilderna har jag inte ens börjat med. Satt hela onsdagkväll och hela dan i dag, kl e nu 17,57 och jag börjar inte ens närma mig slutet på sorterandet ännu!!
Nåja men sen behöver man bara underhålla mapparna så blir det lättare. Har dessutom en massa inscannade bilder som ligger hur som helst oxå…
Nåja bäst jag slutar skriva här nu så att jag kan fortsätta. ska nog gå ner och hämta lite mer kaffa först.. Gääääsp
Dweia73
Kommentera

