Det rör på sig..

Hej
Har ni saknat mig? Har ju inte tillgång till internet numera. Passerar mitt ex hus nu och hämtar upp lite av mina saker och passar då på att låna dator. Saknar verkligen internet och en vettig dator. Har ju de flesta av mina vänner via msn men nu när jag har blivit singel har jag inte internet annat än när jag lånar av ngn kopis de sällsynta tillfällen jag är i Gällivare. MEn nu jagar jag lägenhet för fulla muggar. Min ekonomi säger en etta men de är lika sällsynta som ålar i en solstol. Dessutom är både jag och hunden vana vid att bo i hus så vi får se hur det går. Segt att få tag på lägenhet nu med alla nysattsningar som sker i Stan. Men nu börjar det lossna. Märker att det blir fler och fler lägenheter varje vecka men fortfarandelångaköerså det ärlite lotteri att få ngn bra. Men jag håller tummarna. Jobbfronten går segt oxå funderar påatt skriva till studieförbunden och erbjuda att hålla kurser i kreativt skrivande men det kan man ju inte livnära sig på men det blir ngn krona extra i plånboken i alla fall hoppas jag. Har tre jobbansökningar ute som jag inte har hört ngt om ännu så jag hoppas verkligen. För får jag jobb så går jag före i bostadskön.
Jag trivs som singel och hälsan är bättre än på länge. Men vikten har ökat för det har varit så kallt så man har bara liggat i soffan framför tv´n och käkat godisoch druckit te. Har faktiskt tagit upp både skrivande och målande igen. Det känns bra. Sitter nu och jobbar på en novell jag tänkte skickat till ngn veckotidning och se om de vill köpa den. Men vi får se om restan av den blir lika bra som början är… Brukar tappa lite när jag skriver. oftast är början bäst på alla mina berättelser sedan brukar skrivandet skena.
 
Hey! Tina, Lemmy, Maggie, Tord, Eva och Cicci…. SAKNAR ER!!
 
Funderar på att bli blond igen… Vet inte om jag ids färga.. Det skumma är att man blir olika behandlad beroende på vad man har för färg på håret!! Kompisar som nu när jag är rödbrun behandlar mig på ett sätt och när jag är blond på ett annat. De gör det helt omedvetet! Särskillt tydligt är det när det gäller killar. Tror att alla blondinskämt är rätt självuppfyllande…
 
-Ett sånt kräk! utropade blondinen.  Inte nog med att han betalade med en 250-kronorssedel – den var falsk oxå…
 
Den nygifta maken sa till sin blonda fru:
– Tänk nu har v varit gifta i 24 timmar!
Frun svarade:
– Ja det är konstigt … Det känns nästan som vi gifte oss i går…
 
Fast de e kul att skämta om killar oxå… och sex… och politiker …  Det mesta är faktiskt grymt kul som grisen skulle ha sagt.
 
Hört på herrmuggen.
-Jag ser att du oxå e jude?
– Nej då, det är bara vanligt slitage…
 
Två pigor stod i landet och tog upp morötter. En av dem visade upp en morot för den andra:
– Titta den är precis som husbonns!
– Lika stor?
– Nä, lika skitig…
 
Eva hade länge funderat på att be om påökt. En dag tog hon mod till sig och gick in till chefen och sa:
– Nu har jag jobbat här i 20 år…
– ja, jag tyckte att jag sett dig förr, sa chefen
 
Chefen såg ut över kontorslandskapet och röt ilsket:
– Vem i helvete har beställt telefonväckning till klockan 16:00??
 
Blondinen ringde telia och klagade på att hon inte fick in enelska kanalen på tv´n
 
Varför har blondiner så stora bröst?
– För att avleda uppmärksamheten från det de säger.
 
– Varför stoppade du upp mitt under samlaget? frågade frun förnärmat.
– Det var en sån intressant artikel i tidningen du läste…
 
 
och så vidare… Man kan fortsätta hur länge som helst. Norge skämt är inte heller så dumma…
– Vad står det i botten på norska simbassänger?
– Rökning förbjuden
 
– Varför står det TF i norska skor?
– Tårna Först
 
– Varför kör norrmän MC iklädda pyamas?
– De ligger i kurvorna
 
osv..
Nu ska jag äta och sova… Blev sent från Gällivare i kväll så jag åker i morgon. Extrasängen finns ju kvar.
Vi höres
Ha ett gött liv
PUSS
Dweia
 
Kommentera

