Anna-dagen…

Idag är det anna dagen den 9/12… Grattis på namnsdagen alla Annor och ett särskillt grattis till min kusin Anna, som står och säljer mina dikthäften och sin mammas lovvikka vantar på Norrabergets julmarknad i Sundsvall. Grattis på namnsdagen!
I dag har jag julpyntat lite till…  (se fotoalbumet "merry Christmas") Men jag ahr i och för sig pyntat lite mer efter att bildenra togs så det bli rnog nya i morgon eller i övermorgon…
Måste baka lite till de är rykande åtgång påfikabröd. Packat lite som jag ska ge i julklapp och så vill jag ju ha en del kvar på lucia morgon påonsdag. Gubben jobbar ju natt så han kommer hem vid 7 så då kan han få lite lussefika. Tänk er vårat julpyntade matbord (se fotoalbum osv..) med saffrans kaka, pepparkakor och lite annat gott somståroch väntar när man kommer från jobbet… ska fixa lite skinkmackor oxå… MYYYYSSS … nä sluta nu, ingen idé att se fram emot det förgaranterat kommer han hem och gnäller på ngt då. har gjort liknande saker förrut och då bara fått gnäll på att jag slösar ljus eller annat dumt… Nåja håller tummarna att det blir mysigt… Nu ska jag fortsättapynta och måste diska oxå..
Ha de gött
Dweia  
1 Response so far »

  1. 1

    Mariangela said,

    ….ciao!(hello)…I\’m mariangela and I\’m Italian…I saw your blog:it\’s very good!..anke se nn si capisce molto…
    anyway I visit it whit SPACES AGGIORNATI…ok…caio ciao…E BUON NATALE(MERRY CHRISTMAS)!!!….
    MARYXXX     PS WOULD YOU LIKE TO GO ON MY BLOG?if you want!


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

