nu e de jul igen och nu e de jul igen

och julen varar intill påska…  Håller på och julpyntar. I vanliga fall brukar jag bara sätta stjärnor och ljusstakar nu tiull advent men nu kunde jag inte hålla mig utan mycke tomtar åker oxå upp. Glittret får vänta till närmarejul…tror jag  Jag e helt julberoende. Älskar att pynta upp till jul och alla mina pengar (ioch för sig inte så mkt) går till julklappar och pynt. Gubben får stå för maten. Fast där brukar jag redan ha köpt det mesta i förväg men i år fattas prinskorvar och sylta fortfarande. Men allt annat som vi vill ha finns… tror jag… Kanske dags att börja kolla upp det.
Mitt julbak är nästan uppätet redan så jag måste baka mer. Men inte riktigt på humör. Blir väl under nästa vecka när gubben jobbar. Då har han em så jag e ensam hemma hela dagarna från 13-22 ungefär.. lite mer lite mindre. Så nästa vecka blir skön plus att jag har gubben hemma över helgen.
Pappa är glad nu i alla fall. Jag har varit där och lämnat av ming bil. Behöver itne den nu när jag inte jobbar och behöver jag åka ngn stans så finns ju gubbens gammelvolvo att köra med. Den fungerar som reservbil åt hela släkten. Svärfar har använt den nu när han haft problem med fläktmoorn i sin. Jag använde den när jag behövde bättre lysen och gubbens lillebror har haft den ett år nästan innan han hitta egen bil.
Nu ska jag fortsätta leta förlängningssladdar mm
Ha de gött
Dweia
 
 
Kommentera

