Bakdag..

…eller? Ja, så var det tänkt i alla fall.
Men jag vaknade kl02:00 och kunde inte somna om så när gubbens väckarklocka gick igång 04:15 så klev jag upp och tände i pannan, kokade kaffe och te och så åt vi frukost ihop.
Jag har varit ute med hunden och har dagens första bak på jäsning. En glutenfri saffranskaka… Blir den bra gör jag en till. Men nu är jag TRÖTT! Ska baka kakan klar och sen ta och sova ngra timmar… Tror jag i alla fall…
 Nåja vi får se. Hade tänkt göra lussekatter ockxå i dag men då måste jag åka och köpa mer saffran för det glömde jag när jkag var i Gällivare i går. Kl visar just nu 06:17 och jag ahr hunnit allt det… Jag som är långt ifrån morgonmänniska börjar få jobbigt nu… Måste ialla fall hålla mig vaken en timme till så kakan blir klar.
Fortsättning följer
Dweia
Kommentera

