Inget vettigt alls..

…. som vanligt då…
I dag har jag i alla fall kapat ved. Alltid ngt..
Mata kaninerna, hämta posten (400 m. t brevlådan) och rasta hunden är ju sånt man gör varje dag, inte så vidare mkt att skriva om det heller. Mer än att  Pajas var kelig som vanligt, Lillöra surade, Smulan var hungrig och Yatzy satt bakom kojan och sov. =Allt var som vanligt. Lite orolig att Lillöra håller på att bli sjuk.. Hon är tovig i pälsen vilket hon Aldrig blir. Men och andra sidan har hon inte fällt sommarpälsen förut, kan vara det hon håller på med. Men måste hålla ett extra öga på henne i alla fall så de inte blir ngt tokigt..
 
Tömt tre av musfällorna i vedboden i dag igen. Lyckades få ena fällan på fingrarna när jag skulle ladda den igen.. AJ! Nåja jag överlevde det oxå …
Vovven fick gå runt och söka godis jag slängt ut i snön medan jag sågade ved. Så han är trött för en gång skull.
Fick bläckpatronerna till skrivaren i dag. Beställde 4 av 5 .. bidde dyrt.. 530:-  Men nu har jag skrivt ut lite saker som ska ges bort i alla fall. Ska sätta mig och skriva ut dikthäften i kväll och ta med till min moster. Hon ska ta med dem ner till Sundsvall ihop med min kusins julklappar.
Betalat räkningar till tradera, ellos (gardiner), inkClub och csn… synnerligen liiiiite pengar kvar. Blä.. Hatar att jämt vara pank.. Men om man ska se det possitivt, så har jag köpt alla julklappar färdigt! Bara två pers kvar som jag inte köpt åt ännu. Annars e allt köpt, gjort och nästan allt inslaget. Har 35 julklappar som ligger och sprider julstämning i bokhyllan… nice..  
 
Fått ett uppdrag oxå. Ska scanna in bilder från ett fotoalbum åt en kompis, redigera lite och så lägga in dem på en CD. Kan bli kul, men lite jobbigt. Kanske skulle satsa på att ta betalt och göra det på heltid  Nä, knappast… 
Märks det att jag har problem att veta vad jag vill göra med mitt liv? Förutom skrivande …
Och skrivande e tydligen ingen vettig sysselsättning enligt min gubbe i alla fall… *suck* Släkt och vänner uppskattar mitt skrivande och försöker pusha så att jag ska försöka göra ngt av det, men min egen sambo tycker att de e värdelöst att hålla på med sånt svammel…. Sitter man och skriver en dag så får man skit för att man inte gjort än det ena än det andra. Men När han är och jagar gör han ju inte ett skit här hemma? Men det var tydligen inte samma sak.. Nåja den som lever får se…
Ha de. Måste fixa mat… igen
Dweia
Kommentera

