jisses så trött ja e

Men jag får väl skylla mig själv som vanligt. Sitter man framför datorn till kl 2 på natten så…
Inte blir det bättre av att både gubben och hunden snarkar. Gubben jobbar natt den här veckan så till helgen far jag till min pappa. Säkrast att vara ur vägen när min gubbe jobbar 12-timmars nattskift. Äv måndag e säkrast att vara borta.
SÅ i dag ska jag såga ved, diska (huuuga vilken hög det har blivit), baka och laga matlådor. Måste väl åka till grannbyn och handla lite oxå.
 Men nu har jag ÄNTLIGEN  beställt julklapp åt gubben. Det har tagit tid att hitta ngt vettigt åt honom. Det jag vill köpa har jag inte råd med. SÅ det fick bli ngt litet istället.. känns inte så kul, Men vad gör man när pengarna fattas?
Ska skriva ut fler dikthäften i dag som min kusin ska sälja i sundsvall på julmarknaden på … hmm vad hette det nu… Brännaberget? nåja jag får återkomma om det. Gjort en liten sammanställning av vad mina "recensenter" har tykt så här långt om mitt dikthäfte. Rätt intressant faktiskt… Men det underliga är att de flesta säger/skriver att de är så mörkt och hopplöst och att det låter som att det inte är ngn mening med att bry sig för allt går åt h-vete i alla fall. Men jag har ju blandat dikter som är mörka med ljusa dikter tex den här:
Älvmorgon
 
Vi smög långsamt fram emot gläntan.
Sommarens lekfulla strålar dansade hand i hand med dimmornas skira stråk.
Stilla vi stod, iakttog och väntade.
Långsamt sögs dimslöjorna emot vattnet, samlades, blev mer kompakta och så stod han där, Älvornas Konung.
I ensamt majestät skred han uppför bäckens porlande ström.
 
Älvornas glittrande och klingande skratt ekade fram emellan träd och buskar
när de tog form inne i dimmans virvlande skydd.
Lätta och svävande, dansade och lekande följde de sin konung längs med den skuttande och hoppande bäckens klara vatten.
Vi smög oss långsamt hemåt med junimorgonens svala dagg under våra bara fötter. Medan sagans väsen fortfarande uppfyllde oss med glädje och mystik.
 
Oki och vad är så depprimerande med den? Men det är som att de dikter som int e är mörka och tunga försvinner. Det verkar vara att mina dystra dikter tar över kännslan när man läser häftet… Inte hört ngn som kommenterat de "fina"dikterna som jag anser att älvmorgon är en del av. Oki men det blir nog ganska annorlunda till nästa häfte. Få som kommenterat bilderna i häftet dock… Och Snuttan jag ska försöka komma ihåg att ta med ett när jag far till "stan" nästa gång så du får.
Och T.E. dig har jag itne fått desto mer kommentarer av. SKÄPNING! Annars blir d smisk.  Visst e jag hemsk?  
Nä antar att jag måste ut nu. Har igen större lust mn man måste.. *suck*
Ha de gött
Dweia         
Kommentera

