jaha… så var det söndag igen

Jaha ja.. Söndag. vad säger man… Inte mkt. Vad har ni gjort i dag då? Hittills (dan e långt ifrån slut än) Har jag ägnat stora delar av dan åt att äta upp det jag bakade i går..  
Nä riktigt så hemskt är det väl inte men nog har det blivit mkt fikabröd. Hade tänkt baka i dag oxå men jag har suttit här vid datorn och bearbetat bilder. Hur kan ngt så löjligt som att klottra på bilder vara så kul?  Man är väl lite barnslig antar jag. Förutom data-arbete har jag varit duktig och rengjort alla kaninburarna med tillhörande lyor. De tog 1,5 timmar sen bidde de en promenad med vovven. Men det var jobbigt att gå på skogsvägen där vi brukar pga nysnön. Men vovven tyckte det var superkul. Han for iväg så snön yrde. Själv fick jag kramp i vaderna efter ngn km.  
Till Niclas och Eva som målar och tapetserar… Ni är välkomna hit sen …      
Gubben min är fortfarande och jobbar med avloppet de höll på nästan till 22,00 i går och det verkar som min gubbe måste ta ledigt från jobbet,mendet beror på om de har ngn ersättare. Själv ska jag föra ena bilen till Kiruna till verkstan och sen till Gällivare och anmäla mig på arbetsförmedlingen. De blir bara ca26 mils körning…  och troligen tre olika bilar…Nåja vi funderar på att skjuta upp verkstadsbesöket till nästa vecka. Men vi får se. Det bestämmer gubben för de e hans bil. Min bil börjar oxå vara i behov av verkstad.Kopplingen hållr på att rasa och jag får vakum i tanken så den går som en potta skit när man är nere på kvarts tank. ny bil? Kanske börjar vara dags för det men de känns samtidigt synd dör motor mm går ju bra… nåja får se.
Mommo fyller år i dag (inte min ,men min sambos, se tidigare blogginlägg) men vi ka inte åka. Jag har inte duschat på tre dar nu och jag får inte duscha förrän de fått fyllt en bit. Annars fryser det bara. *kliar* Nä nu måste jag ta mig i den icke befintliga kragen och göra klart lite bilder…  
Vi höres mer senare
Dweia      
 
 
Kommentera

