Kreativiteten är död låt oss vara gråa

Jag har varit så glad i flera dag (som omväxling) för att jag har kommit igång och skriva igen. Kännt att kreativiteten och inspirationen har bara sprutat och nu är jag totalt nere på botten ingen.
Satt och skrev hade just lyckats förtränga allt jobbigt. Läst igenom det jag jobbade med i går och idéerna började stömma till… Som jag sitter där och skriver kommer "han" upp och börjar gapa att jag bara sitter och slöar framför datorn jämt och att jag minsann skulle betala allt för jag inte gjorde ngt. osv osv… Nu sitter jag här helt tom. Känner mig mosad. Skriva är och har alltid varit ett av mina absolut största intressen ngt jag verkligen brinner för. Men "han " har hela tiden sagt att det är strunt och svammel m.m. så jag har inte haft ork, tid eller lust att skriva nästan ngt alls under de tre år vi varit ihop. Men har hela tiden känt mig nedstämd och som att ngt viktigt har fattats. Nu har jag varit glad och uppåt (trots att jag förlorat ett jobb jag faktiskt tyckte om) för jag har börjat med ngt jag verkligen älskar igen.. .. Då får jag höra att det är svammel att jag bara latar mig m.m. Jag e för 17 mer slut efter en dag med skrivande än en dag vid vedkapen. Han haraldrig ens idats läsa ngt jag skrivit. Inte ens när jag varit glad och stolt över ngt så har han idats nedlåta sig till att läsa det. Bara det i sig är sårande. Så det är väl lika bra att lägga av med att skriva. Känns bara meningslöst ändå. Kommer aldrig tjäna ngra pengar på det och det är ju tydligen det enda som gäller i den här världen. Får väl begära pengaran tillbaka för skrivarkursen. Finns bättresaker att lägga de pengarna på. Tex repa bilen
 
Kommentera

