Minnen,mamma, Värnamo, mommo, jul

Pratade med en av tjejerna på jobbet i dag och så började vi prata minnen. Om hur man var som tonåring, fylletabbar m.m.  Jisses vad man hunnit med att göra många dumheter! Insåg då oxå hur gammal man är. Värsta/bästa tiden var väl när jag gick påFHSK i Värnamo i tre år. Har en hel del mindre smickrande bilder från den tiden. Samt ett antal väldigt dåliga och väldigt bra minnen. Mycke festande, mycke tedrickning med vänner, många lååånga samtal på nätterna och så alla fina hästar. (Quando, Jetten, Bobbo, Dandy, Birger m.m.) 
Hoppas bara att jag gjort ngt som e bra oxå. Men det brukar man ju aldrig få reda på. Oftast får man höra det av andra. Att ngn har sagt till ngn som sen säger det till mig tex "jag hörde av XXX att hon/han tyckte det var så snällt att du.." Största problemet är väl att jag vet att jag gör likadant själv.  Tex alla de som stöttar när man är ledsen, det är svårt att sen gå och säga: tack för att du finns. Då är det mkt lättare att skriva det på sin hemsida eller köpa ngt litet kort eller ngn liten present.
 
På tal om presenter, nu har jag köpt mer julklappar i dag igen!
Jag ÄLSKAR att köpa julklappar och presenter. Oftast är det inga dyra saker och jag köper till alla möjliga människor som sen blir helt förskräkta. VA!?!  Har du köpt åt mig men jag har inget åt dig?!! Och så rusar de ut i vild panik och köper ngt. Men så vill inte jag har det. Jag ger saker för JAG tycker det är så väldigt kul att GE. Tycker det är kul och slå in paket och att fundera ut ngt rim. Men jag har slutat att försöka rimma på det som är i paketet, jag gör det alltid för lätt så jag brukar istället skriva ngt litet rim om den personen eller ngn händelse eller bara om julen, och att jag önskar dem all lycka och tycker om dem. Samma sak på julkorten brukar försöka skriva ngn liten dikt eller ngt.. Men man orkar inte hitta på ngt nytt till alla utan bukar ha två – tre "dikter" som jag turas om att skriva på korten.
Jul jul jul, men nu är det alla helgons dag. Dags att gå och sätta upp ljuslyktorna på mammas grav. Burkar göra tre kransar oxå. en till mammas grav, en till min morbrors och en till graven där mormor och morfar ligger. Men nu har jag inte hunnit med att göra ngt. Måste hämta gran och tallris och lite enris samt björk. Men nu har det varit mörkt varje dag när man kommer från jobbet. Får välgöra det på lördag, måste bara ta reda på vad min sk sambo har för planer.
 Mest troligt ska han väl jobba med vårat avlopp.Vi har varit tvungna och gräva upp vid avloppsbrunnen och har fått hem grus mm väntar på dräneringsrör och ventilationsrören som ska vara i stenkistan. Inte bästa vädret att ha det uppgrävt är lite rädda för frysningar. Har runt -20grader på nätterna.
 Nåja jag får väl åka till pappa själv i helgen som vanligt.. men måste väl tillbaka på söndag igen för då fyller mommo år. Mommo är min sambos mommo men eftersom min mormor är död har jag och mommo adopterat varandra. Älskar henne, hon e en riktig krutgumma trots att hon inte är frisk. Oj,måste ner och lägga in mer ved i pannan. Tänkte duscha i kväll, försov mig i morse så jag hann inte. Fårn de jag vakan till jag hade på kläder, tagit en matlåda och frukt till jag dragit ur motorvärmar sladden och satt i bilen tog det 5min!! Hejja.. så blåste jag iväg i 130km/h med min lilla mazda 323 (vaddå tappa körkortet elelr halka av och dö) men efter nästan en mil körde jag ikapp ett hus…. JO, jag lovar! Ett helt hus som tog upp hela vägbanan från dike till dike. Vi låg en lååååång karavan  bilar efter. PÅ ett ställe stannade huset och lät oss köra om. Sen var det 130 som gällde igen.
Hmm appropå det.. e de ngn som vill köpa min bil? Den är från -84 och och 5 dörrars. Motorn e helt ok men koplingen och stötdämparna måste fixas. Den är krockskadad av förr förra ägaren så bryr man sig om utseende behöver dörrarna bytas… ok . jag förstår… ni vill inte betala för den… ok jag får väl köra slut pådenoch sen skroten… Eller trolla fram pengar och fixa den själv. Nu MÅSTE jag gå.. Ha de gött t nästa gång jag invaderar nätet med mitt menigslösa tjaffs.  
Dweia       till TH, EL,DL,HK,MÅ,TE och alla andra goa där ute *vinkar*                        
 
Kommentera

